Greenmed

Ο φυσικός δρόμος για την υγεία...

Διατροφή και αυτισμός

Διατροφή και αυτισμός

 

Τα άτομα που πάσχουν από αυτισμό χαρακτηρίζεται από μειωμένη κοινωνική αλληελεπίδραση και απο δυσκολία στην επικοινωνία. Επίσης χαρακτηριστική είναι η επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά. Πρόκειται για διαταραχή στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος.

 

Δεν γνωρίζουμε ακόμη πολλά για τον αυτισμό. Κατανοούμε οτι περιλαμβάνονται πολλά μέρη του εγκεφάλου, ωστόσο όχι και το τι συμβαίνει ακριβώς. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν οτι περίπου 2 άτομα στα 1000 πάσχει από αυτισμό. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρόκειται για μια ιδιαίτερα σπάνια ασθένεια. Μάλιστα, πρόσφατα αναπτύχθηκε η άποψη ότι δεν πρόκειται για αποκλειστικά εγκεφαλικό ζήτημα. Αλλά ότι ο εγκέφαλος επηρεάζεταια από διάφορες διαταραχές βιοχημικές οι οποίες συμβαίνεουν στο σώμα.

 

Σχέση διατροφής και αυτισμού

 

Κάτω από αυτά τα δεδομένα, η διατροφή του ατόμου μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην βελτίωση των συμπτωμάτων. Όταν υπάρχει υπερανάπτυξη ζυμών στο σώμα του ασθενή, τότε τοξίνες εισβάλουν στο αίμα και απο εκεί στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα μειωμένη διαύγεια, κρίση, και συμπεριφορά μεθυσμένου. Επίσης όταν η μεθυλίωση δεν γίνεται σωστά, τότε οι νευροδιαβιβαστές δεν μεθυλιόνονται, το άγχος ανεβαίνει, έρχεται κατάθλιψη και προκαλούνται διαταραχές στον ύπνο. Επίσης μπορούν να δημιουργηθούν επιπλοκές στο έντερο και στον εγκέφαλο από τις τοξίνες, ευαισθησία σε κάποιες τροφές, βακτήρια και ζύμες στο έντερο.

 

Τα έμμεσα συμπτώματα μπορεί να είναι πόνος, αυτοτραυματισμοί, και χτύπημα του κεφαλιού.Όταν οι τοξίνες συσσωρεύονται στο σώμα και δεν αποβάλλονται προκαλούν ευεριθιστότητα, επιθετικότητα ακόμη και ζημιές στα κύτταρα. Επίσης λόγω των επιπλοκών του εντέρου η πέψη γίνεται με μειωμένη αποτελεσματικότητα τα απαιτούμενα θρεπτικά συστατικά δεν απορροφούνται σωστά οπότε και προκαλείται έλλειψη σε θρεπτικά συστατικά τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στις λειτουργίες του κυττάρου, ακόμη και των εγκεφαλικών κυττάρων. Η φτωχή διάσπαση γλουτένης, της καζεΐνης και της σόγιας προκαλέι υπερέκκριση οπιούχων από τον οργανισμό, με αποτέλεσμα τη θολή σκέψη, την αντοχή στον πόνο, την εξάρτηση, την τάση απομόνωσης και την ευερεθιστότητα.


HM-CHELAT - Αποτοξίνωση βαρέων μετάλλων

Το HM-Chelat είναι μια χειλική ουσία που χρησιμοποιείται για την απομάκρυνση των βαρέων μετάλλων από το σώμα. Βασίζεται στο polyaminopolycarbonic οξύ και αποτελείται από φυσιολογικά πεπτικά άλατα, σταθεροποιημένο ηλεκτρολυτικά οξυγόνο και αποσταγμένο νερό.

Αγοράστε το προϊόν

 

Βελτίωση της πέψης = βελτίωση της συνολικής εικόνας του αυτιστικού ατόμου

 

Αυτό σημαίνει οτι όταν βελτιώνεται η πέψη του ασθενή ενισχύεται και η συνολική του υγεία. Για παράδειγμα βελτιόνονται η γλώσσα και τα εξανθήματα στο δέρμα. Κάποιες αλλαγές που θα μπορούσατε να κάνετε στην διατροφή ενός αυτιστικού ατόμου είναι:

 

  • Προτιμήστε δίαιτες οι οποίες δεν περιέχουν τροφές οι οποίες θα επιβάρυναν την φλεγμονή του εντέρου. Τέτοιες είναι η γλουτένη, η καζεϊνη, η σόγια, το καλαμπόκι και τα αυγά. Η γλουτένη βρίσκεται στο σιτάρι, το κριθάρι, τη σίκαλη και τα παράγωγα τους ενώ η καζεϊνη στο γάλα. Τέλος στη φλεγμονή συμβάλλουν και τα επεξεργασμένα λίπη και η ζάχαρη.
  • Εμπλουτίστε τη διατροφή του ασθενή με τροφές οι οποίες θεραπεύουν το έντερο. Τέτοιες τροφές είναι το τζίντζερ και ο κουρκουμάς. Τα ιχθυέλαιο και το καρύδι έχουν επίσης σημαντική αντιφλεγμονώδη δράση γιατί περιέχουν ω-3. Επίσης τροφές οι οποίες έχουν υποστεί ζύμωση είναι καταπραϋντικές για το έντερο. Τέτοιες τροφές είναι το λάχανο τουρσί, το γιαούρτι και το κεφίρ.
  • Προσθέστε στο διαιτολόγιο τροφές οι οποίες έχουν ωφέλιμα βακτήρια. Τα πρεβιοτικά βοηθούν σταν ανάπτυξη των κατάλληλων βακτηρίων. Τροφές οι οποίες συμβάλλουν σε αυτό είναι τα σπαράγγια, τα όσπρια, το σκόρφο, το μέλι, το κεφίρ, τι γιαούρτι, το κρεμμύδι, ο αρακάς και το πράσο. Επίσης βοηθάει και το καλής ποιότητας βούτυρο.

 

Διαιτολόγιο κατάλληλο για άτομα που πάσχουν από αυτισμό

 

Λόγω της κακής πέψης τα παιδιά τα οποία πάσχουν από αυτισμό θα πρέπει να έχουν διαιτολόγιο ιδιαίτερα πλούσιο σε θρεπτικά στοιχεία. Ίσως η συμπληρωματική χορήγηση κάποιων βιταμινών, μετάλλων, λιπαρών οξέων και αμινοξέων να είναι αρκετά υποβοηθητική.

 

Ζύμες

 

Οι ζύμες είναι οργανισμοί οι οποίοι επηρρεάζουν τη διαύγεια, την ενέργεια και την εντερική λειτουργία. Οι ζύμες υπάρχουν και στους υγιείς ανθρώπους ωστόσο σε χαμηλότερο αριθμό. Η ισορροπία μπορεί να διαταραχθεί μέσω αντιβιοτικών. Ζύμες περιέχουν επίσης τροφές όπως τα σάκχαρα και τα προϊόντα ζύμωσης. Αυτό σημαίνει ότι τροφές όπως τα γλυκά, τα μπισκότα, οι χυμοί φρούτων, τα αποξηραμένα φρούτα, το ψωμί, τα σταφύλια, τα δαμάσκηνα, το ωριμασμένο κρέας, τα τυριά και τα ξύδια θα πρέπει να αποφεύγονται. Επιπλέον οι αμυλούχες τροφές (πατάτες, καλαμπόκι, δημητριακά, μακαρόνια) μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη των ζυμών.

 

Τροφές για αύξηση των κατάλληλων βακτηρίων σε άτομα που πάσχουν από αυτισμό

 

Από την άλλη, όπως ήδη αναφέραμε, τροφές οι οποίες περιέχουν ωφέλιμα βακτήρια συμβάλλουν στην ανάπτυξη ενός υγιούς εντέρου και αυτές θα πρέπει να προτιμούνται.

 

Επίσης η αποβολλή των τοξινών είναι σημαντικό βήμα για την βελτίωση της υγείας. Τροφές οι οποίες είναι κατάλληλες από αυτή την άποψη είναι:

 

  • - Τροφές οι οποίες δεν έχουν πρόσθετα. Τα συντηρητικά, τα πρόσθετα γεύσης, και άλλα χημικά προκαλούν σύγχυση στον οργανισμό.
  • - Τροφές οι οποίες κατά την προετοιμασία τους δεν χρησιμοποιείται αλουμίνιο και πλαστικό. Τα υλικά αυτά κατα το μαγείρεμα ελευθερώνουν τοξίνες. Για παράδειγμα πρέπει να αποφεύγουμε τα τηγάνια αλουμινίου, το αλουμινόχαρτο, και το πλαστικό στον φούρνο μικροκυμμάτων.
  • - Να προτιμάτε βιολογικά προϊόντα
  • - Τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά
    • β-καροτένιο: καρότα, βερίκοκα, κολοκυθάκια, λάχανο, σπανάκι, μπρόκολο, συκώτι, αυγό
    • βιταμίνη C: κολοκυθάκια, μπρόκολο, φυλλώδη λαχανικά, εσπεριδοειδή
    • βιταμίνη Ε: ελαιόλαδο, ηλιέλαιο, ηλιόσποροι, αμύγδαλα, φουντούκια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, αβοκάντο
    • βιταμίνη Β6: ηλιόσποροι, φιστίκια, καρύδια, φακές, φασόλια, ολικής αλέσεως δημητριακά
    • βιταμίνη Β12: συκώτι, αυγά, ψάρια, αρνί, μοσχάρι
    • Φυλλικό οξύ: φασόλια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μπανάνα, συκώτι
    • ω-3 λιπαρά οξέα: ιχθυέλαια, λιπαρά ψάρια, καρύδια
    • γλουταθειόνη: σπαράγγια, καρπούζι, μπρόκολο, παπάγια, αβοκάντο

 

Η διαδικασία της μεθυλίωσης και ο αυτισμός

 

Στα αυτιστικά άτομα η μεθυλίωση μειώνεται. Ενίσχυση ή παράκαμψη της μεθυλίωσης μπορεί να γίνει με το να περιορίστουν οι φαινόλες και τα σαλικυλικά. Αυτά περιέχονται τροφες με συντηρητικά, ενισχυτικά γεύσης και χρωστικές. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα είναι μια κύρια πηγή τέτοιων ουσιών. Επίσης μπορεί να βρεθούν και σε φρούτε όπως τα σταφύλια, το μήλο και στο μέλι.

 

Κατάλληλες τροφές για την ενίσχυση της μεθυλίωσης

 

Η διαδικασία της μεθυλίωσης μπορεί να βελτιωθεί με βιταμίνες όπως ή Β12, Β6 και το φυλλικό οξύ. Επιπλέον, μέταλα όπως το μαγνήσιο το οποίο βρίσκεται στα κολοκυθάκια, στο μπρόκολο και στα πράσινα λαχανικά, ο ψευδάργυρος ο οποίος βρίσκεται σε σπόρους, οι ξηρούς καρπούς, όσπρια και βρώμη βοηθούν στη μεθυλίωση.

 

Περιμένετε ...